Pengikut

Sabtu, 26 November 2016

Lahh.. Jangan Malu Bawa Bekal Pergi Kerja !


Assalamualaikum

Suatu ketika dulu masa aku selalu bawa bekal ramai yang ketawakan.Siap perli-perli aku abaikan.

Kata mereka, ai acik, bawa bekal macam budak sekolah, anak mak !!


Aku hanya tersenyum sambil makan-makan, alhamdulilah kenyang perut. Kegawatan ekonomi sekarang jangan berlagak sombong untuk bermegah-megah. Tetapi bagaimana untuk jimat untuk seharian.

Kamu tahu betapa bagusnya bawa bekal ?

Pertama sekali, kenyang dan jimat sebabnya bawa bekal, tak payah beli-beli.

Kedua, kebersihan terjamin. 
Pastinya bila mak masak kat rumah  kebersihan pasti terjaga. Hygine di jaga.

Ketiga, keberkatan. 
Keberkatan makanan yang di bawa lagi-lagi di siapi oleh orang yang kita sayang.

Keempat, dapat rasa makanan kegemaran. Bila bawa bekal nie , hari-hari dapat makan lauk berbeza. Makanan kegemaran.

Haha, bila aku tengok orang yang perli aku, dia juga bawa bekal tapi sorok-sorok. La.. kenapa perlu sorok-sorok ? 

Jangan malu, jangan segan. Janji jimat dan kenyang.

Share This!


12 ulasan:

  1. Bawa bekal selamat dan bersih. Tak semua orang untung dapat bawa bekal

    BalasPadam
  2. Kalau bangun awal sempat masak sendiri memang bawak bekal. 😃 Jemu makan lauk sama kat kafe hari hari

    BalasPadam
  3. Assalammualaikum... achik,

    betul achik... bawak bekal jimat dan bersih.. mselim3 pun gi kerja bawak bekal.. apa nak malu kan.

    mselim3

    BalasPadam
  4. cik nor bwak bkal gak..jimat mmg jimat..lauk biasa2 pon selera janji kita masak sendiri..:)

    BalasPadam
  5. ya..saya pun kalau sempat masak awal..bawa bekal juga..tak malu pun..rileks la kan..

    BalasPadam
  6. AM juga kekadang bawa bekal jika isteri kerja sebelah petang..
    Best apa bawa bekal..jimat dan sedap sebb isteri yang masak..

    Posting terbaru AM
    5 Jenis Makanan Sihat Untuk Mudah Hamil


    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    BalasPadam
  7. Elok sgt bawa bekal ke tempat kerja boleh kongsi2 rezki dgn yg lain.

    BalasPadam
  8. Jimat belanja, makanan sihat dan yang oenting mengeratkan silaturahim dgn kawan sepejabat bila berkongsi makanan

    BalasPadam
  9. Banyak kelebihan bawa bekal dari beli di luar..

    BalasPadam
  10. nak buat apa malu,
    kita masak sendiri lagi sedap
    kan...

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails