Ticker

6/recent/ticker-posts

Bila Aku Kecewa Tentang Cinta


Assalamualaikum

Hai semua sorry acik hari nie x de mood dan sedih sangat .Dah bertahun rasanya acik takut untuk bercinta @ fobia. Selama kat poli pon memang tak pernah bercinta tapi mase sem last acik cuba bukak hati acik untuk jatuh cinta. Malah acik jadi lebih berhati-hati dengan dengan mane-mane perempuan..dan acik ada berkenalan dengan seseorang. Dia ada melafazkan sesuatu kepada acik , tapi acik sendiri Confused dengan diri sendiri sama ada acik boleh atau tidak .Tetapi acik cuba buka hati acik sebab sampai bila acik nak teruskan bersedih dengan kisah lama.

Dan selama acik kawan dengan dia acik buat macam biase dan menjadi silap acik kerana acik terlalu berhati-hati dalam bercinta. Sampai acik sendiri tak sedar apa yang acik lakukan. Acik terlalu berjaga sangat sebab x mahu kecewa tapi last acik sendiri kecewa.. untuk kali nie acik tak salahkan dia sebab acik sendiri salah sebab acik tak mahu luahan apa yang rasa pada dia ..saat dia berpaling saat tu baru acik cuba kuatkan untuk bagithu..acik silap ..

acik bukan apa just acik cuba sediakan diri dahulu bila mental & fizikal dah sedia baru lah acik akan bagitahu,itu niat asal acik ..tapi bila dah jadi macam gini acik tak tahu buat apa... acik sendiri pening dengan apa yang terjadi .agaknya bila nak bercinta nie kena luahankan dulu pada pasangan walupon tak bersedia macam tu kew ??

totally 1 hari nie tak dapat buat apa-apa ,frust dan semasa acik solat tadi acik minta petunjuk ALLAH .Pada mulanya acik sendiri nak salahkan ALLAH sebab kenapa dah bertahun-tahun acik mencari cinta tak pernah acik dapatkan ...astarfirallah al hazim ..

Tapi tetiba acik sedar hati acik berkata : kau sediri pernah nasihatkan orang lain ,cinta akan datang bila kau benar-benar bersedia dan cintailah Tuhanmu dan jangan pernah berhenti untuk medamba cinta yang akan di berikan . ALLAH akan sediakan seseorang yang selayaknya untuk kau... Cinta kepada ALLAH adalah cinta sejati.

Bila dengar suara hati sendiri tanpa acik sedar, air mata acik mengalir ..rupanya ini adalah takdir yang ALLAH tentukan. ALLAH telah merancang semuanya, dan acik sedar biarlah acik mengalah dan biarlah acik mencari cinta dari ALLAH,Rasulullah,Keluarga dan sahabat. Jika benar ALLAH sediakan seseorang untuk acik .Acik akan menanti dan menanti semuaNya kerana ALLAH.Biarlah cinta itu menjadikan acik seorang lelaki yang lebih bertangungjawab.

قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللهُ غَفُورُُ رَّحِيمُُ

”Katakanlah: ’Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mencintai dan mengampuni dosa-dosa kalian’. Allah Maha Pengampun dan Penyanyang” (QS. Ali-’Imron: 31)

acik ikhlaskan dari hati yang dalam semua nie kerana ALLAH... dan biar lah cinta itu mejadikan acik manusia yang lebih baik. amin


Ya Allah andainya dia adalah jodoh yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku Maka campakkanlah ke dalam hatiku cinta kepadanya adalah kerana-Mu dan campakkanlah ke dalam hatinya cinta kepadaku adalah kerana-Mu jua Namun andainya dia bukanlah jodoh yang ditetapkan olehMu kepadaku berikanlah aku kekuatan agar pasrah dalam mengharungi ujian yang Dikau berikan kepadaku..

Kau tahu betapa ku sayang padamu
Kau tahu betapa ku fikir tentangmu
Cinta aku.. dapat hadir dalam kamu
Kan ku buktikan kataku ini

Kau tahu betapa hebatnya cintamu
Kau tahu betapa tewasnya diriku
Jika dulu banyak cinta yang mendatang
Ku kan tolak..
Kerna ku mahu

Kau satu dalam sejuta
Kau tiada tandingan lagi
Hanyalah dirimu
Yang damainya kasih
Untuk diri ini yang
Dah lama tak mengenali cinta

Ke mana saja ku pergi
Takkan jumpa sepertimu
Kerna diri ini sukar menerima
Erti cinta murni...
Bila bertemumu...


Catat Ulasan

34 Ulasan

GadIs SaUjaNa 90 berkata…
"sekiranya tiada lagi cinta insani untukku, cukuplah cinta Ilahi untukku.. kelak pasti akan ada cinta insani yg juga cintai Ilahi untukku"

insyaAllah.. (^_^)
farah najwa berkata…
achik sbr k..klu btl die jdoh achik,wlau mcm mne pun allah akn takdirkn achik brsme die jgk suatu hri nnt....bykkn brdoa..sesungguhnye allah maha mngetahui..
aYin OfficiaL BloG berkata…
nanti ade laa to .. sabo je ..nty cnta to dtg sendri .. ^__^ da follow kamu ..nty follow sya balik ye ..maseh :P
Adi Alida berkata…
cintailah seseorang yang melabuhkan cintanya pada Ilahi..
pastinya awak takkan kecewa...insyaallah
nu ra in berkata…
just believe that sometimes Allah temukan kte org yg slh sblm kte jmpe org yg btul..so be patient n trust Allah..
Akupenghibur.com berkata…
ermmm saye percya pd ALLAH
Aida Nasirah berkata…
sabar keyh. dh penah rasa skt tuuu.
lyana bakri berkata…
ingt plak zaman skolah dlu..smue sibuk duk bcouple..tp sy lnsung xambik kisah smue tu..skarang ni dh 3thun tinggalkan zaman skolah..bru blajar bcinte2 ni.. hehee
ade jodoh sampai la nanti.. :)
deheartystrawbery berkata…
acik..sabar k..Allah dah ttp kan jdh,ajal, maut..cpt atau lmbt..semua kuasa DIA..nnti acik akn jumpa yg terbaik dlm hidup acik
alyea berkata…
sabar ye..actly sy pnya bf pon gni gak dulu..tp sy pk tve..mgkin add sebab knapa dier x luah..last2 dier luah jgk..hehe..hmm mgkin tu bkn jodoh awk..jd awk kena sbar byk2 ye..:)
Akupenghibur.com berkata…
ermmm terima kasih semoga awk berbahagia
Tanpa Nama berkata…
banyak2 sabar ye acik :) Allah nak duga acik tuu sebab Dia tahu acik boleh laluinya :)
Akupenghibur.com berkata…
yup acik thu acik terima seadanya
Lissa berkata…
jodoh tu rahsia tuhan:)
mIsS n_n berkata…
Agak ada kaitan dgn post sy sblm ni..
sabarlah k..
Allah xbagi apa yg kita mahu sbb Allah nak bagi apa kita perlu...
Dia lebih tahu apa yg terbaik wat kita..insyaAllah..^^
Aesya Zealous berkata…
insyaAllah dpertemukan jodoh yg terbaik.. :)
Unknown berkata…
sabar banyak2...awak muda lagi...saya ni umur yang sepatutnya dah kahwin tapi masih tak kahwin2 sampai hari ni...doa la banyak2..:)
Akupenghibur.com berkata…
ermm yeke klau cm tu nk jd cm awk kuat smgt
Nick berkata…
Sabar sahaja ya Acik :)
acik , nasib kita srupa ...kdg2 kita dh giveup dgn semua tu tp aku prcaya , benda2 mcm ni Allah dah tentukan buat kita ... Dan jangan tutup pintu hati buat selama2nya , harus ade usaha .. dan lebih baik kalau acik terus meminang girl yang acik brkenan , jgn kapel sbb kapel pon dh brdosa... lebih afdhal jika kita mencintai seseorg slpas kita brkahwin... insyaallah Allah akan merahmati dan mmberi kbhagiaan kpd kita lebih dr yang sebelumnya :)
Akupenghibur.com berkata…
ermmm btl tu .... acik pon sokong ..em biarlah manse yg menentukan .ada jodoh terus kawin heheehhe gatal hehehe:)
apricot pie berkata…
sesungguhnya..belum tiba masa lagi..bukan xde jodoh..yang baik dan terbaik.selalunya datang selepas kecewa..dari situ baru kita lebih menghargai...tiada siapa yg sempurna.mungkin dlm brcinta yg lalu..ada ksilapan dri sndiri..perbetulkan untuk org yg lebih layakk...:)..insyaAllah..
cahaya mata berkata…
assalamualaikum....hi acik! cm yg acik pesan td,senyum slu.. =) rlx k... yakinilah Allah dan redhakan segala yg tlh berlaku. doa banyak2 k... jgn cpt pts asa.. ada hikmah di sbalik smua ini.. so,chill! ^_^ Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita smua & pling pnting, Allah sediakan yg lebih baik untuk acik in future...so,senyumlh n berdoalah...doakan tuk sy juga...amin.thanx!
Akupenghibur.com berkata…
thank u ..amin ..semoga ALLAH beri keberkatan & hidayah kepada ku dan kamu :)