Ticker

6/recent/ticker-posts

Ini Kali Terakhir DariKu




Assalamualaikum
Dalam minggu nie rasa malas nak menaip sebab banyak benda yang berlaku luar dari jangkaan. Tak pe la but macam mane pon kamu kena senyum dulu beri semangat pada acik untuk teruskan jua apa yang berlaku . Dan ini kali terakhir akan menulis untuk nie.Sebab acik mahukan lupakan semua kerana tak mahu ada dendam dan biarkan hidup menjadi lebih aman.

Dan acik sendiri tak pernah sangka acik di fitnah sedemikian rupa dan acik tak sangka orang yang acik anggap kawan yang sanggup buat DAJAL. Janganlah kerana perasaan tentang cinta kita saling bermusuh . Cinta itu tak akan ke mana kalau kita hanya mahukan cinta manusia bukan berlandsan keihklasan hati semata-mata kerana ALLAH.



tahu tak bahawanya fitnah nie boleh merosakkan hubungan sesama manusia kerana mulut yang tak berapa nak cantik.

BIARLAH RUPA TAK CANTIK ASALKAN MULUT ITU SENTIASA DI JAGA DAN MEMPERKATAKAN BENDA YANG BAIK ,basahkan bibirmu dengan zikir lagi bermanfaat.

Cuba bayangkan kamu tengah penat bekerja tetiba dapat telefon semua orang marah dengan tanpa alasan yang kukuh dan hanya mendengar dari sebelah pihak sahaja.Itu adil ????


Dari Usamah bin Zaid r.a bahawa Nabi s.a.w bersabda “Tidak ada suatu fitnah (bencana) yang lebih besar bahayanya dan lebih bermaharajalela-selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain daripada fitnah yang berpunca daripada kaum wanita”(Bukhari, Muslim, Imam Ahmad, at-Tirmidzi, Nasa’i dan Ibnu Majah)

Allah juga menandaskan bahwa fitnah itu lebih kejam dari pada pembunuhan [QS Al Baqarah : 191]

Dosa membuat fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, dosa itu tidak akan diampunkan Allah, melainkan orang yang difitnah itu memberi keampunan terhadap perbuatan itu. Mungkin ramai menyangka perbuatan menyebarkan berita fitnah sekadar satu kesalahan kecil. Sebab itu, perbuatan seumpamanya dilakukan seperti tiada apa merugikan.

Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga. Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti.

Perkara pertama perlu diberi perhatian untuk memastikan kesahihan berita ialah memastikan sumber berita itu, yakni siapakah yang mula menyebarkan berita dan rantaian orang yang membawa berita itu.Dan acik minta maaf jugak walaupon entry itu di tujukan pada acik ,acik tak mampu nak maafkan kamu dan pembuat dajal ini ..memang saling bermaafan itu perlu tak akan la gunakan cara yang mudah . Bila kita minta maaf dan kita mesti janji tak akan ulangi kesilapan sama dan sepatutnye ada sikit keinsafan ... dan kepada kamu semua JANGAN HANYA MENDENGAR SEBELAH PIHAK SAHAJA ..JADI MANUSIA YANG ADIL .Dan nie kali terakhir untuk nie ...biarla apa pon datang depan cakap baru puas hati :)

Catat Ulasan

5 Ulasan

YanaKhai berkata…
sabar ye acik...dugaan... :)
xanders.co berkata…
rilek beb. chill laa. jgn gve up. biaq p depa. buat hal sendiri dh. be strong k ;)
lyanamahat berkata…
mengapakah ini?adakah sy tertinggal sesuatu?
Akupenghibur.com berkata…
spywriter x de apa pon yg tertingl