Ticker

6/recent/ticker-posts

Mahu Jadi Anak Ikan Saye????


Assalamualaikum

Wow Hari nie memang penat sungguh badan sakit-sakit di buatnye yelah keje kat opis melambak dan kena selesaikan semuanya. But alhamdulilah ALLAH mudah kan urusan :) but minggu nie ada beberapa pekara yang surprise yang berlaku dan ujian apa lagi la nie dan rasa nak gelak pon ada sebb macam tak munasabah dah macam x de orang lain kew ...adehhhhhhhh tajuk memang agak gempak but itulah nak thu jom bce :)

Ceritanya bergini ada dua situasi ayng berbeza


Pertama pada mulanya ada seorang aunty nie terserempak dengan dye dan dye terjatuh sebab ada orang langgar dye so tolong la yelah orang tua kita anggap macam mak kita kan ..but bila tengok penampilan dye ranggi kalah orang muda.

hehehe so selesai la ..ingatkan x akan jumpe dye lagi. Kali ke dua jumpe kat MCD terkejut jugak yelah jumpe orang yang sme but mesti dye x kenal n lastly dye tegur dan lame kelamaan dye add kt fb ....boleh tahan aunty nie .. hahahaha kelakar pon ada dan paling tak tahan dye asyik mesej kt fb dan x thu macam mane dye dapat no telefon siap kata nak tak saye jaga awak dengan baik ..awk just teman saye bila saye sunyi ...dye kata tiap minggu dye akan bagi acik 4riban untuk beli barang-barang. Dye kata laki dye ada perempuan lain dan dye rasa sunyi sangat. masyaALLAH rasa bergetar hati bila dengar dan macam lelaki apa enth. Maaf yer memang tak di layan.

Dan situasi ke dua plak


Kenal dengan seorang mamat nie melalui kawan tempat keje sebb geng melepak bila balik keje. So teman la kawan nie dye kte nak jumpe kawan .Jumpe la mamat tu ..so lepas jumpe tu berborak la dan dye bgthu dye keje sebagai engineer dan gaji dye ++++ yelh terkejut jugak dye bgthu semua ingatkan niat dye nak menunjuk rupanya sebaliknye . Tetiba tadi dapat 1 mesej dan dye ktekan dye mamat yang malam tu dan dye kata dye suka tgk acik dan nak jadikan bawah jagaan dye dan dye akan jaga acik sebaik mungkin dan dye akan bagi elaun ..Sumpah memang tak akan punye ...selisih 44 malaikat ...biarlah acik kerja siang malam asalkan dapat duit dari sumber yang halal.


Niat acik cerita nie bukan la untuk menunjuk-nujuk ataupon ada niat sebalik cuma acik nak bagithu biarlah kita miskin,biarlah kita makan dan pakai seadanya asalkan semuanya adalah dari sumber yang halal .Dan jangan jadikan kemiskinan sebagai alasan untuk hidup mewah atas jalan mudah ..ingat perbuatan yang tidak di redha ALLAH akan effectkan hidup kita ..

Daripada Abu Hurairah r.a beliau berkata: Rasulullah SAW telah bersabda: Sesungguhnya Allah Ta'ala baik, Dia tidak menerima kecuali perkara yang baik. Dan sesungguhnya Allah telah memerintahkan orang-orang mukmin dengan apa yang telah diperintahkan kepada para Rasul di mana Allah Ta'ala berfirman: (Wahai para Rasul! Makan minumlah kamu makanan yang baik-baik dan hendaklah kamu beramal soleh). Dan Allah Ta'ala berfirman: (Wahai orang-orang yang beriman! Makan minumlah kamu makanan yang baik-baik yang Kami rezekikan kepada kamu).

KENAPA MAKANAN YANG HALAL?


Persoalan yang mungkin timbul kepada manusia ialah mengapa Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW menyeru agar umat Islam memilih makanan yang halal dalam kehidupan seharian. Sudah tentu adanya hikmah dan kelebihan yang dapat membantu manusia menjalani kehidupan sebagai hamba Allah SWT dengan lebih baik sebagaimana berikut:

Supaya Doa Dimakbulkan Oleh Allah SWT Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud : “Seorang lelaki bermusafir sehingga rambutnya menjadi kusut dan mukanya di penuhi debu. Dia menadah tangannya dan berdoa kepada Allah sedangkan makanannya haram, minumannya haram, pakainnya haram dan mulutnya disuapi dengan sesuatu yang haram, bagaimana akan diperkenankan pemohonannya?”
(Hadith Riwayat Muslim, Ahmad & Tirmizi).


Catat Ulasan

16 Ulasan

Ku Azhar berkata…
gud acik gud!!!!
LiLy YaNa berkata…
alhamdullillah.. berjaya awk tangkis semua maksiat tu.. smoga sgala urusan awk dipermudhkan.. amin...
si ngokngek berkata…
woo~~terbaekklah

apasal makcik tue cepat sgt dpt no,phone..dya kerja TMnet ka..hahahahha~~ngee
Akupenghibur.com berkata…
hhahahah mne la thu dye kte dpt dr fb..pelik jgk
anisfarhani berkata…
menakuttkan gila sampai macam tu sekali..
eee~
Akupenghibur.com berkata…
ermmm manusia mcm2 ragam
Miss YuLi & mR nAz berkata…
mmg ade ek org mcm uh..engt kn dlm cter kt tv jew..seraammm....
untung lahh ad org syg ...ops!!
noor azlinawati berkata…
ada jodoh dgn org tuala 2...hehehehehe..:-p
Unknown berkata…
acik nk mntk no aunty 2 boley x...???
email snie k silentY_92@yahoo.com
Unknown berkata…
Assalamualaikum, alhamdulillah..
All The Best Penghibur..:)