Pengikut

Isnin, 7 November 2011

Perempuan Terima Lelaki Seadanya ???


Assalamualikum...

Alhamdulilah syukur sangat setelah 3 hari bercuti untuk raya Aidiladha di Kota Tinggi Johor,memang rasa meriah dan rasa kesyukuran terutama dapat jumpa mak & ahli keluarga ..hehehe happy sangat dan makan manyak ..wow nanti makin bulat ,ala x pe la bukan selalu kata mak. Mak kata mak terima anak seadanya. Itulah kasih seorang ibu :) ok let go with story ----->


Diakui seseorang itu waima lelaki mahu pun perempuan, menjadikan paras rupa sebagai tarikan untuk mendekati seseorang. bermakna paras rupa seseorang itu yang mungkin menembusi kornea mata hingga tertusuk ke hati. yes! Paras rupa, menjadi keutamaan biar pun kenyataan ini sangat di kalis oleh banyak pihak. Sememangnya ia sah, sahih dan nyata.Tapi persoalannya betul kew perempuan terima lelaki seadanya ???

“Sesungguhnya Allah Taala tidak memandang gambaran rupa kamu dan tidak kepada bangsa kamu dan tidak kepada harta benda kamu tapi Dia memandang hati kamu dan amalan-amalan kamu.” (Riwayat At Tabrani)

Jeng..Jeng ..Jeng ..hahahaha

Tapi memang dari pemerhatian acik sendiri orang yang cantik itu selalunya dapat pasangan yang beserdahana dan jika dapat orang cantik dapat lelaki handsome itu bonus untuk mereka.Dan Orang yang sederhana selalunya dapat cantik ..hehehe aah mulalah tu semua mengaku diri tak ensem dan cantik :)

Tapi betullah perempuan nie sanggup mengadaikan nyawa untuk seorang lelaki. Dan terdapat 2 jenis Perempuan

1.Perempuan Moden & materialistik

Perempuan yang mamcam gini kebiasannya anak lot suka akan sesuatu yanng brand dan ada jugak perempuan kampung or felda or perumahan dan taman-taman sikit yang ada rupa dan letakkan standard untuknya. Lelaki yang di cari mesti mempunyai harta dan paras rupa tu tak penting yang penting dapat kemewahan.


2. Perempuan yang terima seadanya

Perempuan sebergini mereka tidak kira yang ada pada seorang lelaki itu janji dapat sedikit kemudahan dan perkerjaan yang dapat menjamin masa depan itu sudah cukup .Kerana rezeki dan kebahgiaan adalah terletak kepada ALLAH + usaha dan tawakal

Akan ada yang mengatakan dalam mengenali seseorang mesti kita pandang rupa dulu kan, sebab rupa yang kita tengok dulu { itu dah 50 peratus }. Then baru tengok perangainya. { 50 peratus cukuplah seratus peratus } Kalau ada rupa, perangai buruk kalau acik pon akan cakap "HAI HAI BYE BYE!" pada orang ini. Rasa hipokrit kalau ada yang kata tak tengok rupa. Pada acik, kecantikan seseorang adalah subjektif. Mungkin pada acik, Perempuan itu adalah paling Cantik, tetapi tidak pada orang lain. Terpulang pada individu menterjemahkan maksud kecantikan itu sendiri. Kemudian, barulah kita berusaha mengenali sikapnya. Kalau ada rupa, sikap pula teruk acik rasa itu belum cukup buat acik jatuh cinta. Perlu ada balance antara keduanya.



acik sertakan dengan ringkas 16 Sifat-Sifat yang menjadi Idalam Lelaki

1. Lelaki Suka Sifat Wanita Kelihatan Cantik
2. Lelaki Suka Sifat Wanita Keanak-anakan
3. Lelaki Suka Sifat Wanita Berakhlak

4. Lelaki Terpikat dengan Wanita Beragama
5. Lelaki Terpikat dengan Wanita bijaksana

6. Lelaki Tertarik dengan Wanita Yang Memahami
7. Lelaki Suka Sifat Wanita yang Tidak Terlalu Cemburu

8. Lelaki Suka Wanita yang Menaikkan semangat lelaki

9. Lelaki tergoda dengan Wanita yang sejuk mata memandang
10. Ada kesamaan antara mereka

11.
Lelaki Suka Sifat Wanita Memahami
12.
Lelaki Suka Sifat Wanita Menerima Seadanya
13.
Lelaki Suka Sifat Wanita Pandai Memasak
14.
Lelaki Suka Wanita Bertudung
15. Susah Senang dengan kita Bersama

16.
Lelaki Suka Sifat Wanita Happy Go Lucky

Tapi perempuan boleh terima lelaki seadanya ..but lelaki ???? so same-same la fikirkannye :)

Sebenarnya tak perlu bimbang dan risau tentang semuanya kerana itu semua perancangan kita.Kita mampu mengubah takdir yang ALLAH tentukan jika kita letakkan pada niat yang betul.Kecantikan itu tidak akan kekal lama dan kecantikan itu mungkin akan hilang untuk sekelip mata. So tepuk dada tanya iman :)

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26)






Share This!


21 ulasan:

rainyscream berkata...

asal ada jodoh, tak kan kemana. hihihi

Aku Penghibur berkata...

betul tu haahhha

Fendy berkata...

normal dan fitrah nak tgk bende yg cantik....xde sape nk tgk bende hodoh...akal yg mampu membezakan baik buruk sesuatu perkara

Aku Penghibur berkata...

itu semestinya :)

Ku Azhar berkata...

gud entry acik!!! ske2!!

yunZatie berkata...

kalau x pandai masak cane?

Aku Penghibur berkata...

ku azhar thank u ...
yun x pandai ... belajar la

Leya berkata...

:))

Aku Penghibur berkata...

senyum x perlu kata apa2

Nur Kiasatina ^_^ berkata...

Haaha ~ i loike

n.k.syaheeraredzuan berkata...

Followers baru :D

Aku Penghibur berkata...

thnk semua

Nyamuk Terbang berkata...

dh trma org tue seadanya
tpi dia xleh trma kita seadanya :(

Aku Penghibur berkata...

ermmm itu kena bagi sebelh pihak sane plk ..

Michada berkata...

hurm...setuju2! pmpuan mmg x memilih sgt pon..asalkan lelaki tu syg kan dia...dah ok.. ye x?

Aku Penghibur berkata...

yup btl tu :) perempuan mcm tu

ayuyuuu :) berkata...

suka entry ni. :)

nice one,

zuerl berkata...

ske ",)

fara najiha berkata...

nice sgt...wanita mmg xmemilih. biasa lelaki la yg nak mcm ni macam tu..yg penting rupa. tu yg sy faham...

Sohma Shera Yuuri berkata...

nice :)

Aisyah berkata...

assalamualaikum .. ya .. takdir itu boleh kita ubah dengan usaha doa ... dan perbaikilah diri kita ke arah lebih baik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails