Pengikut

Jumaat, 6 Januari 2012

Adakah Cinta Ini yang Lelaki Dambakan ??


Assalamualaikum
Alhamdulilah sampai juga kita di penghulu segala hari dan semoga kita mendapatkan keberkatan pada hari jumaat yang indah nie .. cuaca amat baik sekali dalam keadaan damai dan tenteram di hiasi dengan permandangan yang begitu segar tapi kat selangor nie jalan jem jer so tak indah sangatla hahahaha

Betul ke Lelaki suka Perempuan Yang susah di dapatkan berbanding yang senang untuk di dapatkan ???



Ada yang mengatakan bahawa lelaki sukakan percintaan yang berliku berbanding dengan percintaan yang ala-ala so sweet. Betul ke ??? dengan alasan perempuan yang senang yang di dapatkan nanti jadi macam tukar baju dan perempuan susah nak di dapatkan akan berkekalan.
Teori atau hadis mane yer yang mengatakan sedemikian rupa ??

Sebenarnya senang atau susah tentang percintaan itu terpulang pada kita, mengikut attitude orang yang bercinta

Yang senang dapat -> kalau kita yang tak setia dan rasa pasangan tu hanya untuk suka-suka memang tak kekal lame


Susah untuk dapatkan -> kononnya nak jadi HERO buktikan bahawa mampu miliki perempuan yang sukar untuk di dapatkan, tapi setelah di dapatkan ??? kalau tak jaga dengan baik pon tak guna juga .Soal kekal lame nie adalah soal jodoh kita terpulang pada ALLAH.


Kononya Lelaki nak jadi HERO kerana mampu mengubah perempuan yang dulunya dengan peragainya dan mengikut apa yang lelaki itu mahukan supaya selalu di cintai dan menjadi pujaan hati.Tapi dalam tak sedar sebenarnya kita terlalu mengikut kemahuan dan ego.

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sekiranya anak Adam memiliki satu lembah daripada harta, nescaya ia mahu yang kedua dan sekiranya ia mempunyai dua lembah nescaya ia mahu yang ketiga. Tidak akan memenuhi perut anak Adam melainkan tanah dan Allah sentiasa menerima taubat orang yang bertaubat”.

Riwayat Ahmad

senang atau susah semuanya terpulang pada diri kita, tapi ingat dalam kita focus untuk mencari cinta yang kita impikan kadang kala kita sampai terleka ada insan lain yang terluka kerana kita ..


ada insan yang sanggup berkorban apa sahaja untuk kita.

->Sanggup tidur lewat tunggu kita online
->sanggup abis kredit untuk call dan mesej untuk kita

-> sanggup jadi pendengar yang baik bila kita ada masalah
-> sanggup mengalir air mata untuk kita




Tapi malangnye pengorbanannya tak di hargai kerana dek mencari cinta yang sukar untuk dimiliki.Cuba lihat di sekeliling kamu ada tak seseorang yang buat macam gitu untuk kamu. So kalau ada hargainya dan tak payah nak cari yang susah sedangkan ALLAH telah sediakan untuk kita hanya kita yang selalu mahukan yang lebih.

Niat acik disini bukanlah bertujuan apa-apa kerana acik pon seorang lelaki.,tapi fikirlah sejenak jangan asyik mencari sesuatu yang tak pasti sedangkan ALLAH telah berikan dia untu
k kita. Fikirlah layak ke kita untuk mereka sedang kita tidak cuba menjadi yang terbaik dan jangan terlalu memilih :)

Share This!


9 ulasan:

NighBerkz Ent berkata...

setiap dugaan ada hikmahnya,,

http://nighberkz.blogspot.com

asyraf ahmad berkata...

betol2...
kene ikhlas ikhlas dan ikhlas...

HNY2012
acap
Ur blog should be in my bwalking list 2012?check it out at ACAPSUUR

Aku Penghibur berkata...

:)

Honey Kumicky berkata...

Acik..honey mang ada dpt cinta yg mcm 2 tp kuarga x restu nak amcam mana kan???

maruah kuarga adlh yg utama...

Aku Penghibur berkata...

ermmm soal keluarga tu x restu tu lain .... ini persoalan untuk lelaki la yunk

CekbOlat-bOlat berkata...

>_< sgt sulit

Aku Penghibur berkata...

ermmmm

gigiAriEma berkata...

macam2 ragam kalau cinta ni.
kena percya. n jujur. :)

Aku Penghibur berkata...

thu x pe haaaahaahah adat bercinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails