Ticker

6/recent/ticker-posts

Tips Untuk Membuatkan Perempuan Jatuh Cinta Pada Kamu


 Assalamualaikum 



Wah alhamdulilah akhirnya dapat juga reaksi positive dari rakan-rakan blogger untuk blog acik. semalam ada yang menanyakan bagaimana membuatkan perempuan jatuh hati pada kamu ?? ok acik akan kongsikan sikit tips-tipsnya dan semoga berguna untuk kamu.

1. Tunjukan diri anda apa adanya

Saat anda merasa sesuai dengan perempuan idaman itu, usahakan untuk terlibat percakapan dengan si dia Tak perlu topik yang berat, bicara soal hobi masing 2 juga dahulu untuk memulakan perbualan. Tampilkan diri anda yang sebenarnya. Ketulusan anda akan menarik perhatian si dia

2. Jangan terlalu banyak menilai si dia

Tak ada orang yang sempurna di dunia ini jangan sampai anda membanding-bandingkan si dia dengan orang lain, apalagi saat dihadapannya , adda yang makan kasut saiz 8 nanti. Jika si dia pergi, anda juga nantinya yang menyesal.



3. Jangan terlalu agresif

Anda menyukainnya , dia pun memberi reaksi positif. Hati-hati , jangan berlebihan. Terlalu sering menelepon, menghujaninya dengan SMS mesra , atau menanyakan aktivitinya seharian akan membuat si dia tak penasaran lagi. Jual mahallah sedikit. Batasi diri anda , ketidakhadiran justru bisa menumbuhkan kerinduan dalam dirinya.

4. Tunjukan perhatian anda

Tunjukan kesetiaan anda untuk mendengarkan cerita dia. Jika hubungan mulai dekat, luangkan waktu untuk mendengar luahan hati dia. Beri tanggapan dari cerita- cerita dia dengan pendapat yang berguna. Jika anda membuat dirinya merasa nyaman dengan anda , si dia akan bertahan bersama anda.

5. Buatlah dia tertawa

Senyuman merupakan salah satu senjata ampuh untuk menjalin komunikasi dengan seseorang. Tersenyum merupakan refleksi dari seseorang yang punya pemikiran positif. Kalau jenis anda berbakat, beri dia humor-humor yang melucukan saat bersamanya. Anda boleh membuatkan keceriaan padanya. Survey membuktikan dari 10 wanita 9 diantaranya lebih menyukai lelaki yang pandai membuat humor .

6. Tampilkan yang terbaik

Menjadi yang terbaik , bukan berarti memaksakan diri melakukan hal-hal yang sebenarnya anda tidak sukai. Jangan memaksakan diri. Be your self  yer. Dengan tampil bersih, harum, nafas segar dan smart, si gadis pasti banyak yang terpegun. Saat nielah anda untukkan kemampu yang ada dalam diri .. Jangan ragu untuk bermain gitar untuk dia atau memasak untuk dia. Jangan heran jika dia jadi terpesona akan apa yang telah anda lakukan.


7. Biarkan dia tertanya- tanya 

Jangan langsung membuka diri. Beri tahu secara prlahan siapa sebenarnya diri anda . jika anda langsung terbuka dia akan cepat bosan. Maknya biarkan rasa ingin tahunya tentang diri anda terus tumbuh dan berkembang. Dengan begitu, dia pun akan selalu berharap untuk mengenali anda lagi dan lagi.

8. Jaga Adab dan pergaulan

Bila anda suka dengan dia. sebaiknya jangan dulu seperti seba tahu. Tetap hargai privasinya. Jangan melampaui batas. EX: untuk menunjukkan keakraban anda memeluk dia. Jika dia rasa dirinya di ambil kesempatan, kerana perempuan tidak suka lelaki yang hanya mengambil kesempatan atas dirnya .Jika tidak anda bakal benar benar kehilangan dia untuk selamanya.


Catat Ulasan

6 Ulasan

unsecretostory berkata…
Perfectlaki ada semua ciri kat atas :)
Akupenghibur.com berkata…
insyaALLAH masih ramai lelaki seperti ini
hahah no.8 tue jangan adab pergaulan ke jaga adab pergaulan,,,konfius ni...^^
Akupenghibur.com berkata…
alamak tersalah ..typo ..terima kasih kerna betulkan
Aku pengembara berkata…
Setuju tips yg ke 3.. hehe
sayang berkata…
:D girlz memng suke yng no 5 tuh...hehe time nih ilang semua tension...hahahaha