Ticker

6/recent/ticker-posts

Kesan Terburuk Gemar Makan Kepak Ayam Kepada Perempuan

 Assalamualaikum..



Tadi acik suka melepak di satu forum ni, wah acik dapatkan maklumat nie ..memang terkejutlah ..walaupon hal ini dikatakan kena pada perempuan tetapi lelaki kena berjaga-jaga.Dahlah suka order chicken wing kat domino sedap tu ..So masih tak terlambat acik mahu kongsikan kepada perempuan di luar sana..
 
Kisah benar, seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang cyst tersebut. Cyst yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.

Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah. Ketumbuhan berlaku lagi  beberapa bulan kemudian. Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya. Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.

Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya, tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tabiat makannya. Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.

Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di leher atau kepak. Ini disebabkan di tempat-tempat ini bahawa kepekatan tertinggi steroid wujud. Steroid ini telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita, ini membawa kepada wanita  lebih cenderung untuk pertumbuhan sista(cyst) di dalam rahim. Oleh itu, dinasihati orang di luar sana untuk melihat diet mereka dan juga mengurangkan kekerapan mereka memakan kepak ayam.


Sejauh mana kebenaranya wallahualam, Ada baiknya mencegah daripada merawat. So kepada yang penggemar tu beringat-ingat yer.

Catat Ulasan

9 Ulasan

Tyra Ismail berkata…
oh damn, thats my favourite!
MyZLiSya Nurailiz berkata…
already known..but we as human being still do same mistakes..thanks Allah im not fav that part..and to u..follow my blog ya...http://lysd.blogspot.com/...TQ
Unknown berkata…
ohhhh..selalu bedal ja ape pon yg nk dimakan..huhu
Akupenghibur.com berkata…
hahaah sama ..bagi imfomasi tapi ttp makan jgk ..sedap tu
Unknown berkata…
baru pula tau. huhuhu. btw, thanks share.
Jeon Seokjin berkata…
bhaya mkn kepak ayam eh...but sy xsuka makan kepak ayam...^_^
Zaza Iman berkata…
kurang kepak tapi makan je..hehe
Maria Firdz berkata…
Sy suka tpi jrg mkn... Jika teringin je.. Tpi klu mask sndri mmg potong hujung kepak tu...
Aku pengembara berkata…
Pernah terbaca jg.. memang bahaya Acik kepak nie untuk pompuan...