Pengikut

Ahad, 4 November 2012

Bila Melahirkan Anak Di Anggap Pekara Mudah


 Assalamualaikum

Hai semua maaf semalam acik tak dapat update entry sebab ada hal yang tak dapat di elakkan,.. Hari nie acik nak kongsikan sedikit bila orang sekarang anggap maksiat seperti pembuangan bayi tu pekara yang kecil. Walaupon perlbagai tanggapan orang terdapat gambar nie , ada yang kata nie di buat-buat dan gambar tipu apa pon kita mengambil pengajaran saje.







sedangkan hadis ada mengatakan Mu'az bin Anas r.a meriwayatkan bahawa Rasulallah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah s.w.t mempunyai hamba yang tidak akan diajak bercakap pada hari kiamat, tidak akan disucikan dan tidak akan dilihatnya." Seorang sahabat bertanya: "Siapakah orang itu ya Rasulallah?" Baginda menjawab (yang bermaksud): "Orang yang lepas tangan daripada kedua-dua orang tuanya, benci kepada kedua-duanya dan orang yang berlepas tangan daripada anaknya.".... itu baru abaikan anak belum lagi buang..ermm semoga kita bukan dari kalangan mereka nie amin..

Share This!


10 ulasan:

Busyra Bt Takiyudin berkata...

uh seram.... huhu, smoga Allah jauhkan dari prkara mcm tu. :)

Fendy berkata...

berani pompuan ni....

Mk Syahir berkata...

nice sharing bro :)

Khir Khalid berkata...

Nice sharing acik.. biar terbuka mata sket yg melihat.. tp mmg ngeri lah. Maka, yg lelaki pikir2lah.. jngnlah nk senang2 rosakkan anak dara org & yg perempuan jngn lah nk rosakkan diri.. mmg rosak jadinya. Thanks acik..

tarmizi berkata...

Peh ngeri thanks acik

Mizz Aiza (Dunia Kecil) berkata...

ngerinya akak tengok gambar tu, susah juga ya melahirkan.. peringatan untuk semua dan diri akak juga.. thanks acik..

Sakura Sue berkata...

tak dapat nak bayangkan kalau betul2 ada orang macam ni.

ima salsuzaima berkata...

Ya Allah..ngilu rasa... tak tau lah skrg ni org sng2 buang ank. tak ke diorg rasa sakit?pastu sng2 je campak.. Ya Allah..

Cik Itah@RRP berkata...

kejam sungguh mereka+ yang buat macam ni..erm!

Anizz Annisa berkata...

ngeri tp byk msg dlm gambar nie.. sedih tgk bby yg dibuang mcm tu saje.. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails