Pengikut

Khamis, 29 November 2012

Keajaiban Tatapan Mata




Assalamualaikum

Hai semua, hari nie semangat bangun pagi-pagi dan bila pergi kelas , mesej lecture.. kelas balas.. oh no!! memang agak frustrated jugak tapi tak jadi masalah sekurangnya dalam bersama blog nie.. Tapi petang nie acik ada dubbing voice untuk projek di Klang.. Seronok sangat..tapi sebelum tu acik nak minta maaf sebab tak dapat balas semua email dan mesej di facebook, Kerana kehidupan seorang student limitkan acik untuk membalas... sebab priority adalah pada belajar..So hari nie acik nak kongsikan sedikit Keajaiban Tatapan mata.


1.Untuk Menaklukan HATI

Kamu pasti sering mendengar istilah “dari mata turun ke hati”. Istilah itu menggambarkan bagaimana tatapan mata dapat membuat seseorang jatuh cinta. Bermain mata dengan lelaki atau wanita adlaha salah satu untuk mencairkan hati mereka dengan pandangan yang mengoda. Kontak mata yang dalam bisa jadi petunjuk bagi lelaki atau wanita yang kita suka bahwa kamu mulai membuka peluang kepadanya, mengagumi, dan ingin mengetahui banyak hal terkait dirinya. Tatapan mata yang dalam bahkan dapat memicu aliran kebahagiaan, sekaligus ketidaknyamanan mendadak. Tentu kamu penasaran apa penyebabnya.hahaha tapi ingat bila dah meluluhkan hati mereka jangan di permainkan ..cintalah dengan setulus hati.

2. Untuk Melihat Masalah pada orang

MATA tidak boleh di bohongi, ungkapan itu memang sudah terbukti dan Teruji secara ilmiah, dari Tatapan Mata kita dapat melihat adakah seseorang sedang mengalami Masalah atau Tidak. Dari Tatapan Mata pula kita dapat Mengetahui Tingkat Masalah yang di alami oleh Seseorang.

3. Untuk Mengetahui Kebohongan Seseorang

Cara ini bisanya di pakai oleh para Psychology untuk Melihat seseorang  sedang Berbohong atau Tidak. Sepandai-pandainya Seseorang menutupi kebohongan dia tidak dapat membohongi melalui tatapan mata, karena Tuhan Yang Maha Esa sudah memberikan ilmu kepada manusia,yang kemudian di gunakan oleh Para Psychology untuk Menngesan kebohongan seseorang.

4. Yang Terbaru bahkan boleh di gunakan untuk Mengetahui Seseorang ingin Bunuh Diri

Cara ini di pakai untuk mengetahui Niat seseorang yang ingin Bunuh Diri, 97% Orang yang ingin Bunuh Diri Memiliki  Tatapan Mata Yang Kosong. 

5. Untuk Mengetahui Apakah Seseorang Suka ataupun Tidak Suka dengan Kita

Tatapan mata tidak akan pernah dapat bohong sehebat apapun kita berusaha untuk Menutupinya, karena itu sudah Kehendak  Tuhan Yang Maha Kuasa, oleh karena itulah kita senang sangat tahu atau meneka seseorang yang suka atau pun yang Ttdak suka dengan kita dari tatapan mata. Cara ini pun dipakai oleh para Psychology ketika ada Klien yang ingin dapatkan nasihat untuk masalah yang di hadapi.

6. Untuk Mengetahui Kejujuran / Ikhlas seseorang

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tetapi sukar di lihat.....tapi dengan tatapan mata yang dari seseorang itu kita dapat tahu bahawa di itu ikhlas atau jujur . Susah nak di ucapkan dengan kata-kata ...

OKlah sampai sini dulu acik menaip, lain kali acik share lagi cerita, sebab acik nak siap-siap mahu pergi ke Klang.. kalau rasa berguna alhamdulilah ,jika tidak tegur-tegurlah dan rasa annoying pejamkanlah matamu...ok adios

Share This!


4 ulasan:

Ain Angelberry berkata...

menarik :)

SPeaK |\/|y M!n|).. berkata...

how awesome :) terbaik .

Leeza dayasari [santai leeza] berkata...

mata memang memainkan sejuta perkara...
mata tak dpt rahsiakan apa2....
tp kalau pakai contect lens... herk herk.

boni kacak berkata...

itulah kuasa mata..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails