Ticker

6/recent/ticker-posts

Tak Sabarnya Mahu Jadi Seorang Ayah



Assalamualaikum

Hai semua, dah dekat dah nak final ,segala perasaan ada ,semoga ALLAH masih beri peluang di sem 2 ini dan dapat maintainkan pointer. Semalam acik keluar jalan-jalan dengan kakak dan abang ipar jalan-jalan di Jusco Klang. wow seriously memang mata terbeliak bila tengok banyaknye sale baju dan macam-macam ..ishh naseblah hujung tahun duit pon tinggal ciput jer lalalalalal so kena jimat. Ramai orang tak tahu yang acik nie suka budak-budak ..cehh mentang-mentanglah muka nie ganas tak semestinya tak ada perasaan sayang pada kanak-kanak..

Honestly acik suka sangat namenya budak-budak nie..lagi-lagi yang tembam ,nak cubit jer. Dari kakak acik yang first lagi , memang excited bila dia bersalin. Memang acik tiap-tiap hari tengok dan jaga baby. Dan sekarang acik dah ada ramai anak sedara.. seronoknya!!!! semalam jalan-jalan dengan anak sendara yang cumel jugak hehehe afiq irfan dan alyah zahra.. Seronoknya sangat sebab budak kecik nie selalu menghiburkan kita dengan telatah mereka yang tak pernah kering gusi. lagi-lagi bila anak sedara dah pandai bercakap, ayat yang digunakan memang kelakar..




Cehh tiba-tiba terfikir ,bila plak giliran aku yer ?? alamak jauh lagi perjalananlah.. yang penting nak abizkan ijazah dulu dan dan senangkan mak ayah dulu...Tapi persoalannye di sini? nak kawin macam mane girlfriend pon tak ada ..calon pon tak ada macam mane nak kawin... setiap minggu mesti dapat kad jemputan kawin dari kawan-kawan..Sekarang umur 22-23 tahun dah ramai yang kawin.Bila tengok di facebook ramai dah ada anak sendiri.. sungguh jealous..Tapi is okeylah yang penting abiskan belajar dulu , nak balas jasa mak ayah.. lepas tu masa yang sama cari calon dan ada jodoh ke jinjang pelamin.. excited pulak..

Ala soal jodoh ini kita jangan pertikaikan.. Jodoh itu rahsia ALLAH.. yang penting acik akan selalu berdoa dan berusaha menjadi lelaki yang baik ..kerana bila kita cuba jadi baik insyaALLAH Dia akan temukan kita dengan seseorang yang cuba kearah kebaikann dan selayaknya kita.Tapi tulah bila fikir balik ,kawin nie bukan pekara main-main ..dah siapkah dari segi mental dan fizikal.. kena pikul tanggungjawab yang besar..fuhh

okeylah sekian dulu ..bye bye...

Catat Ulasan

0 Ulasan