Pengikut

Jumaat, 7 Jun 2013

Kelebihan Ayat Seribu Dinar Ramai Yang Tak Tahu


Assalamualaikum

Alhamdulilah dapat lagi hidup di muka bumi sementara ini, hari ini sungguh indah dan tenang dengn di hiasi dengan senyuman rakan rakan yang sentiasa buat hati ini tenang. Sebenarnya dah lama acik nak kongsikan pekara ini, tapi tergendala dan dengan izinNya dapat acik kongsikan bersama pembaca blog akupenghibur.

Pernah dengar ayat seribu dinar ? ayat ini di ajar oleh mak acik dan di suruh kita amalkan. Mak pernah cerita ,pada zaman dahulu ada seorang yang amat kaya , dan sangat baik hati, tapi semua hartanya di wakafkan untuk pembinaan masjid dan rumah anak yatim. Hampir kesemua hartanya di wakafkan, ada yang bertanya , bagaimana dengan anakmu ? 

orang kaya itu menjawab aku telah berikan mereka agama dan pelajaran dan wasiat surah al waqiah dan ayat seribu dinar ,jika di amalkan nescaya mereka tak apa merana ,dan bergantung kepada usaha mereka Juga.

Acik masih ingat lagi cerita ini , meh acik kongsikan kelebihan ayat seribu dinar

  • Memperoleh kemurahan rezeki yang tidak disangka-sangka.‎
  • Mendapat jalan keluar dari segala masalah dan kesulitan.‎
  • Mendapat perlindungan dari segala musibah dan bala bencana seperti peperangan,‎kezaliman dan bencana alam.‎
  • Jika berperang Insya’Allah tidak akan cedera atau binasa kecuali telah sampai ajal.‎
  • Allah akan menunaikan segala hajat dan memberi kemudahan dalam setiap urusan.Di baca apabila kita hendak bertawakkal terhadap sesuatu perkara.. 
  • Menghilangkan keresahan bila di baca di waktu resah.
  •  Di baca ketika hendak menaiki kenderaan
  • . Jikalau dibaca ayat ini kepada orang yang sedang sakit sebanyak 3 kali dan dihembuskan
    kepada si pesakit itu dan di jampi pada air sebanyak 3 kali diberi minum, insya’Allah si pesakit akan sembuh.
  • Boleh mengelakan jika ada orang ingin zalimi kita. 
 Sebenar banyak lagi tapi yang ini jer dulu acik ingat, kalau kamu ada tahu boleh tambah juga, sampai di sini , semog entri yang simple beri manfaat kepada kamu semua ,wasalam 

Share This!


27 ulasan:

S.K.A berkata...

klebihan dia mmg xd'nafikan besar sgt, tp rmai yg xamalkn..ssetengah kedai pn gntung ayat sribu dnar sbgai plaris je..nice shring :)

Nies alhaQ berkata...

Subhanaallah, mmg takdapat dinafikan ttg kelebihn ayat 1000 dinar. Nice sharing. salam jumaat acik =)

liana sulaiman berkata...

terima kasih ats pengkongsian yg amt bermakna ..salam jumaat..

Adhie Sunan Saifuddin berkata...

Alhamdulillah...sampai sekarang saya masih amalkan ayat serbu dinar ni lepas solat

Kathy Rbain berkata...

sharing is caring..tq acik...

Bin Muhammad berkata...

Assalam Acik,
Terima kasih berkongsi. Banyak kelihatan ayat ini di gantung di kedai makan mahupun premis perniagaan dan pejabat. Semoga ianya di amalkan bukan mengharap sesuatu dari ayat yg tergantung tersebut.

Leeza dayasari [santai leeza] berkata...

terima kasih awak berkongsi ilmu ini...

Aku Penghibur berkata...

takpelah janji kita amalkan ia bukan satu paksaan tapi untuk kesenangan diri kita jua

Aku Penghibur berkata...

salam jumaat juga, terima kasih kerana membaca :)

Aku Penghibur berkata...

alhamdulilah :)

Aku Penghibur berkata...

alhamdulilah semoga dapat keberkatannya

Aku Penghibur berkata...

alhamdulilah :)

Aku Penghibur berkata...

walaikumusalam.. betul sekali semoga jadi amalan bukan setakat bahan gantung

Aku Penghibur berkata...

sama sama :)

Mizz Aiza berkata...

terima kasih di atas perkongsian ni acik.. semoga ianya menjadi amalan kita semua..

aku eryati berkata...

akak tau..cuma kurang amalkan..sentiasa lupa..insyallah akan mula mengamalkannya...

AiSyA LiEzA berkata...

mmg semua driNya ada kelebihan utk kita, cuma kita amalkan ataupun tidak je :)

Hatimi Tahirruddin berkata...

betul tu mmg byk kelebihan ayat seribu dinar ni....

Mieza Jhaa K berkata...

Selalu amal lepas solat.. alhamdulillah kemurahan rezeki yg tidak disangka-sangka..

harumanvee berkata...

sungguh banyak kelebihan ayat - ayat dalam al - Quran . sama ada kita amalkan ker tak , tepuk dada , tanya iman ...

wan hayden berkata...

Hmm...gud info,amal selepas solat n nak kuar umah 3X baca..insyaAllah

Aminin berkata...

nice sharing.. tq bro

itu Akhil berkata...

nice sharing bro..
kat umah bonda tampal kat dinding utk mudahkn hafal..^_^

p/s:lagu background buatkn aku nk dtg sini lgi. like this song!!

KY berkata...

Alhamdulillah...kita memang patut amalkan, terima kasih acik

krole berkata...

alhamdulillah sentiasa dapat ilmu or info baru bla mai blog acik ni...cuma satu je perkongsian krole nak buat...bab mentaliti orang kita, ayat seribu dinar dan surah al-waqiah ni sepatutnya diamalkan utk mendapat kemudahan/rezeki daripada Allah, namun sesetengah orang kita pemahamannya lain... sekarangni jadi trend lekat ayat seribu dinar kat kereta, pintu rumah...dan banyak lagilah...alasannya berbuat begitu agar dpermurahkan rezeki oleh Allah. Adus! silap dah pemahaman orang kita kan acik, sepatutnya benda ni diamalkan dengan ikhlas~~~setuju tak?

Nao Mei berkata...

Alhamdulillah dik...dapat ilmu lah cik akak ari nie...
terima kasih atas perkongsiannya

AyueJean AJ berkata...

Banyak kelebihannnya kan....
Nice sharing Acik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails