Pengikut

Khamis, 2 April 2015

Malaysia Social Media Week 2015 #MSMW2015



Assalamualaikum

Alhamdulilah syukur ke hadrat ilahi masih lagi beri kesempatan untuk hidup di bumi yang sementara ini. Ramai yang bertanya kenapa acik masuk lagi pertandingan Malaysia Social Media Week (MSMW) walhal tahun lepas acik rezeki acik untuk kategori lifestyle. Sebenarnya pertama sekali acik nak ucapkan terima kasih kepada kenalan acik yang calonkan blog acik kerana dia percaya dengan kemampuan blog acik. Kedua sebagai memeriahkan majlis, menang kalah itu adat dalam pertandingan. 

Selainnya ianya adalah untuk mengukuhkan lagi penjenamaan akupenghibur.com yang masuk tahun ke 7. Biarkan ianya menjadi sebutan pengguna sosial dan memberi manfaat kepada masyarakat sama ada duniawi dan akhirat. Acik tak akan pernah putus asa untuk terus bertanding dan membaiki blog ini dari semasa ke semasa. Memang tidak di nafikan kategori ini paling ramai yang bertanding dan nama-nama besar dalam dunia blog juga bertanding dalam kategori ini. 

Bagi kamu yang belum mengundi blogger pilihan kamu, pastinya kamu memiliki peluang lagi. Cara di sini (klik di sini) 

Malaysia Social Media Week 2015 #MSMW2015

 Bloggers dan Anugerah Media Sosial direka untuk individu, syarikat dan organisasi untuk menyerlahkan pencapaian mereka dalam arena media baru. 


Malaysia Minggu Media Sosial (MSMW) adalah acara kebangsaan yang menghubungkan masyarakat, kandungan dan perbualan di mengikuti trend terbaru muncul dalam media sosial dan mudah alih. Dihantar melalui rangkaian persidangan kreatif dan di atsa talian melalui media sosial, SMW mencapai rangkaian luas (termasuk eksekutif C-peringkat, usahawan, wartawan, blogger, pengurus jenama, strategi media sosial, pelajar, artis, aktivis dan teknologi / pakar media), menyambung dan berkomunikasi idea dan pengalaman untuk memajukan pemahaman kita tentang peranan media sosial dalam masyarakat. Minggu Media Sosial membawa beratus-ratus beribu-ribu orang bersama-sama melalui pengalaman yang bertujuan untuk memajukan pemahaman kita tentang peranan media sosial dalam masyarakat pembelajaran.

Ianya menampakkan kepesatan dan kemajuan media baru di Malaysia. Bagi kategori blogger award mempertandingkan 10 kategori antaranya best auto blog, best business blog dan banyak lagi. Penjurian ada 80% hasil undian orang awam  20 % adalah juri yang telah di lantik.Sebenarnya banyak lagi acara menarik yang ada di dalam program ini. 

Selain dari pertandingan bagi para blogger terdapat juga  slot di mana kamu dapat mendengar dan berjumpa dengan speaker terkemuka di dunia  serta mereka yang sangat di segani di dalam media baru ini iaitu media sosial. Bukan itu sahaja, malah terdapat pakar-pakar dari pebagai industri yang turut sertai untuk berkongsi ilmu pengetahuan dan pengalaman mereka. 




Untuk submit agenda antara perbincangan yang menarik adalah damage control on social media dan Omni channel Marketing : A holistic look a social media, Mobile application and digital Marketing


Untuk Workshop agenda lagi best kerana agenda yang akan di bincangkan pada acik sangat bagus . Sebagai contaoh agenda pertama Empowering employees to help with brand awareness across social channels .Bagi agenda kedua adalah Increasing interaction with your brand through storytelling as strategy.



Selain itu ada twitterthon yang akan jelaskan di kemudian hari.Akhir kata dari acik, jangan pernah berundur sebelum mencuba, pengaruh media baru ini amat kuat sekali ianya memang memberi impak yang positif jika melakukan pekara positif. Pastinya dapat mengenali blogger yang lebih otai dan lebih berpengalaman .

Share This!


9 ulasan:

adk dayah berkata...

good luck acik =)

Hannan Al-Qudsey berkata...

Good Luck Achik :) Semoga terus berjaya ye. Aamiin. In shaa Allah

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

semoga berjaya acik....

paridah berkata...

doakan kejayaanmu.

ANIM berkata...

good luck, acik..

Khir Khalid berkata...

Acik mmg layak bertanding.. semoga Acik sukses utk tahun ini juga... aamiin. All the best!!!.. :)

shaFazie berkata...

terbaiklah acik,semoga maju jaya

kucen master berkata...

gud lak bro

http://kucenmaster.blogspot.com/2015/04/cara-bagi-kucing-makan-di-kedai-makan.html

Mayang ABDUL RAZAK berkata...

gud luck..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails