Ticker

6/recent/ticker-posts

SAJADA - Sejadah Interaktif Pertama Di Malaysia Membantu Mengajar Anak-Anak Solat


Assalamualaikum

Alhamdulilah kemunculan anak muda yang mencipta produk-produk yang dapat memberikan manfaat kepada generasi anak-anak akan datang.

Hari ini acik terpanggil nak kongsikan inovasi sejadah mengajar solat. Kita boleh galakkan kepada anak-anak seawal seusia 4 tahun dan mampu solat 5 waktu.Pada acik sangat bagus di berikan pendidikan di awal usia.



Pasti seronok melihat anak umur 6 atau 7 tahun dah boleh hafal semua surah-surah bacaan dalam solat PLUS, siap hafal doa lepas solat pulak tu.

APA HEBATNYA SAJADA NI?


PERTAMA DI MALAYSIA

Satu-satunya SEJADAH yang mengajar anak anda SOLAT dengan lebih CEPAT dan MUDAH. Hanya perlu mengikut pergerakan yang diajarkan oleh ‘SMART PANEL’

DILENGKAPI ‘MOTION’ SENSOR.

Hanya perlu meletakkan kaki di atas SAJADA, Teknology MOTION SENSOR akan mengesan dan seterusnya akan berbunyi TAKBIRRATUL IHRAM. hebat kan? 

Jadi, anak anda akan LEBIH seronok utk belajar solat dengan adanya suara dan arahan dari SAJADA. Alhamdulillah.

‘PAPARAN SOLAT LED BERGAMBAR’

Untuk memudahkan anak-anak ini mengikut pergerakan solat, kami turut menyertakan paparan pergerakan solat bergambar didalam bentuk LED. Ianya dapat memberikan gambaran bagaimana pergerakan SOLAT itu ditunjukkan.

[4+]. PILIHAN 5 WAKTU SOLAT
.
Apa yang bestnya..Didalam SAJADA ni, kami telah menyertakan bersama kesemua pilihan 5 waktu solat dimulakan dengan, Solat SUBUH, ZUHUR, ASAR, MAGHRIB dan ISYAK. Jadi, anak-anak anda tidak akan tertukar dengan kiraan rakaat bagi setiap SOLAT FARDHU.

SURAH-SURAH LAZIM (PENDEK)

Untuk memudahkan anak-anak anda menghafal bacaan SOLAT, kami di LITTLE FATEH memudahkan anak-anak anda dengan memprogramkan SURAH LAZIM didalam bacaan setiap solat secara RANDOM. Jadi, anak anda lebih senang dan cepat menghafal surah-surah untuk bacaan ketika solat.

L.E.D RAKAAT ‘COUNTER’

Utk permulaan belajar solat, tentu agak susah bagi anak2 utk NAK INGAT setiap rakaat kan? Dengan SAJADA, kami sertakan LED Rakaat Counter bagi mengira setiap rakaat yang telah dilaksanakan. Ianya juga sangat membantu kita sebagai ORANG DEWASA bukan? Hehe..

KOMPAS KIBLAT

Hanya perlu meletakkan SAJADA, kompas KIBLAT akan berputar menunjukkan arah. Teknology KIBLAT SENSOR ini akan menunjukkan arah kiblat yang tepat

Di mana sahaja anak anda berada, pembelajaran SOLAT sentiasa dapat dilaksanakan.


APA KELEBIHAN SAJADA INI KEPADA ANAK ANDA?

SERONOK UTK SOLAT – Anak anda akan lebih seronok utk belajar solat dengan adanya SUARA dan SURAH-SURAH dari pembelajaran SAJADA ini.

MENDIDIK UTK SOLAT DIAWAL WAKTU – INSYALLAH, dengan pembelajaran SAJADA ini, anak anda akan terdidik utk solat diawal waktu. Seterusnya, mendidik utk menjadi ANAK YANG SOLEH.

BELAJAR BERDISIPLIN – Dengan mengikut setiap pergerakan yg diajar didalam SAJADA ini, INSYALLAH anak-anak anda akan lebih BERDISIPLIN dalam melakukan IBADAT.

MEMBENTUK JIWA ANAK-ANAK – ALHAMDULILLAH, Memang impian kami utk melihat anak-anak pada generasi akan datang lebih terdidik jiwanya dengan ISLAM yang KUAT. Tanpa terikat dengan masalah GEJALA SOSIAL yang berat.

Catat Ulasan

0 Ulasan