Ticker

6/recent/ticker-posts

Bila Si Fobia Cinta Mencari Cinta




Assalamualaikum

Hai semua alhamdulilah kita masih mampu tersenyum dan dapat merasakan nikmat hidup untuk hari nie dan seterusnya. Sebelum itu jom la senyum dulu baru bersemangat dan senyuman adalah satu sedekah rasa semua dah tahu but saling ingat mengigati. Hari nie rasa kurang semangat sikit tak tahu nape maybe hati rasa sakit dan masih belum dapat terima semua nie but kena ikhlaskan apa jua keadaan.

Mybe ada yang senasib dengan acik dan ada juga melakukan kesilapan yang sama. But kita mesti renungkan dan memperbaiki diri kita sebab jangan biarkan orang yang kita sayang itu pergi.Secara jujur memang masih sayang dye but biarlah rasa nie hanya ada dalam hati.

Orang cakap fobia cinta nie memang ambil masa untuk bercinta tetapi akan mendatangkan masalah kepada kitaHari nie acik nak kongsikan beberapa kesilapan lelaki fobia cinta untuk mencari cinta

1. Fobia Cinta

untuk fobia cinta nie ada juga terjadi kepada lelaki dan mereka takut untuk jatuh cinta dan merasakannya.Mereka amat sensitive bila ada perempuan nak berkenalan dan kadang-kadang lelaki nie akan beri ujian dan kadang-kadang kala buat tak tahu pada perempuan tersebut kerana takut dipermainkan.Jadi masalahnya adalah perempuan nie cepat rasa terasa dan senang kata dye akan cakap lelaki nie tak suka dye sedangkan lelaki tu lebih berhati-hati.

2.Di katakan suka tarik tali

Maksud tarik tali tu bukan la main tarik tali tu but macam suka dan macam tak suka pada perempuan tu. Ermm kadang-kadang lelaki bukan sengaja untuk buat tu semua. Mereka cuba yakinkan diri mereka bahawa perempuan nie adalah untuk dia. Dan kadang perasaan sangsi tu hadir dalam hati kerana takut kecewa seperti yang sebelumnye. Dan kadang lelaki akan care but dia macam kawan biase even dia dah mula suka pada perempuan tu.



3.Jarang mahu jumpe Perempuan

Kebiasaan lelaki yang fobia cinta nie memang jarang nak jumpe sangat perempuan .Ada tu sampai rasa cuak @ nervous bila nak jumpe perempuan. Mereka tak akan nak tunjukkan mereka nervous be cool dan sampai satu ketika mereka jadi tak terkata sebab mereka dah lame tak rasa seperti nie.

4. Akan selalu call & mesej

lelaki yang fobia cinta nie memang bila depan dia tak berapa berani .Memang la orang cakap be gentleman but kalau dah fobia semua tak jadi punye. Dan akan cuba berkomunikasi melalui handphone, facebook, twitter dan sewaktu denganya dan akan kerap buka page or facebook utnuk tahu apa yang mereka lakukan.

5. Akan cuba rapat dengan perempuan lain

dan Bagi lelaki yang fobia cinta nie akan cuba rapat diri dengan mana-mana perempuan nak tengok perempuan yang suka pada dia nie betul-betul suka or hanya nak permainkan dan lelaki nie akan cuba buat jeles . itupon kalau perempuan tu jeles haahahhaa.


6. Dan bila dah mula dan ucapkan cinta sudah terlambat

Memang betul lelaki yang trauma cinta akan cari 10000 alasan untuk tak mahu bercinta .Tapi soal perasaan sapa boleh teka .cinta itu hadir tanpa di undang. Dan bila masa ingin meluahankan cinta itu sudah terlambat dan perempuan itu dah tak suka padanya ...ermmmm

Dan sekarang rasa kehilangan dan akan rasa sedih tapi yakinlah bahawa ALLAH turunkan dye adalah untuk kita perbaiki kesilapan dan membuktikan ada perempuan yang baik untuk kita. InsyaALLAH kita akan jumpe orang yang benar sayang dan terima kita seadanya ...aminnnn adios :)

seandainya ku katakan yang sesungguhnya
tentang perasaanku padamu selama ini

seandainya ku bisa memutar kembali
waktu yg telah pergi dariku
saat kau ada di sini denganku


sebenarnya hatiku selalu mencintaimu
hanya saja ku tak pernah mengatakan kepadamu
dalamnya cintaku menggenggam tulus hatimu
namun kini kau katakan cinta sudah terlambat

seharusnya ku tak biarkan kau menanti
kata cinta dariku yang tersimpan terlalu lama

dan seharusnya ku pahami isi hatimu
yang tulus menyayangi diriku
sebelum cinta menjadi miliknya

namun kini kau katakan cinta sudah terlambat




Catat Ulasan

14 Ulasan

Zul fattah berkata…
aku malas dah main dgan cinta ni bro.. sakit woo
cik abbit berkata…
cinta tuh bukan semua nya indah kan.. memang semua diberi peluang untuk bercenta tp tak semua yang akan dapat mengecapi nikmat bahgia :)
Akupenghibur.com berkata…
fattah mmg sakit

cik abbit yup taht sure ..mmg btl tu
cik abbit berkata…
so if blom mase nye lagi untuk bercinta,kita tak payah la korbankan hati kite awal2.. lagi 1 kan Allah tu sengaja memberi kita pasangan yang salah dulu supaya kita dapat belajar dari kesilapan
Rosalia berkata…
serious ske entry ni. puisi tu ada mkne tersirat. Cinta mmg perukan pengrbnn. terluka tu dah jadi perkara biasa kalau tak kita akan takut utk mencuba :)
rozeeta rashid berkata…
saya perempuan yg fobia cinta. haha.
Akupenghibur.com berkata…
saye lelaki yg fobia cint
Syuhada berkata…
trauma di reject blom hilang lagi..... ;(
Unknown berkata…
tapi.. itu macam sofia je? hmn.. trauma cinta. bg sofia trauma tu beerti takut. dan takut semestinya perempuanlah paling penakut sebab hati perempuan mmg sgt2 lemah. tp tulah. ingatkan perempuan je trauma bila sebut pasal cinta, tp lelaki pun ade jgk eyh?
Akupenghibur.com berkata…
ada yer ... so nk buktikan lelaki pon ada jgk mcm nie but bnyk yg xmo tunjukkn
Amira Yahya berkata…
hmm sy sdg berhubungn dgn lelaki mcm ni.. at first mmg care,lately senyp.. hmm :( kdg2 sedih gila..mcm tidak dihargai.. xtaula.. tp mmg dia ada tnda2 mcm diatas.. nk watpe ye? sedih la klau hari2 mcm ni.. dlm masa yg sama sy syg dia dan xnk lukakn hati dia.. tp sy juga xnk terluka.. sbb mgkin sy akn membenci lelaki klau trnyata dia main2kn hati sy..
Amira Yahya berkata…
ada lelaki mcm diatas.. sbgai contoh.. diri sy sendiri..sy sedang berkenalan dgn seorang lelaki yang baru sahaja masuk agama islam, pada awlnya mmg dia masuk islam sebab wanita(bukan sy)..sbb dia yakin bhwa wanita itu akn bersama2 dgn dia.sbb terlalu cinta dia korbankn agama.. sggup lupakan keluarga..korbankn segala2nya la..tp lepas shj msuk islam, wanita tu terus meninggalkn dia.. so dia ni hilang la pegangan.. kdg2 sy marah sngt dgn wanita yang mempermainkn hati lelaki yg dah bnyk bkorban utk dia..sbb last2 nnt wanita lain yg jadi mgsa.. :( sbb dia ni dah fobia..tp apa salah wanita kedua ni??? hmm mintak pendapat dr AKU PENGHIBUR.. :)
Akupenghibur.com berkata…
sekeras mane pon hati manusia gunakanlah cara kelembuatan dan bersabar jika kamu benar ikhlas cintakan dia...Ajal, maut, jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Cuma cara kita diuji dan menanganinya sahaja yang berbeza.
Unknown berkata…
Kakak saya fobia dengan cinta sebab atasan dengan perangai lelaki
Contohnya
1.merokok
2.hisap vape
3.main motor
4.kaki perempuan
5.hidup dengan dunia sendiri

Semua itu kakak saya x suka
Sbb dia pernah mengalami tunjuk buah dada kemaluan dan sebagainya pada org lelaki sbb dia kata dia cuai

Hingga sekarang dia x mahu couple gan spe spe pon