Ticker

6/recent/ticker-posts

Benarkah Clubbing Trend Remaja Sekarang ??


 Assalamualaikum

Hai semua, apa khabar semua ?? setiap hari pastinya berasa bahagia bila berada dengan mak di kampung ,rasa tak mahu balik shah alam. Tinggal beberapa hari saje cuti, semalam acik pergi ke kedai untuk beri barang, lepas tu ada seorang kawan nie kata dengan acik ,acik ko duduk shah alam kan,.. tak pernah pergi club ke ?? best tu, rugi beb tak pergi sana tak rasa suasana remaja. Emm geling kepala acik jadinya.

ada juga rakan di facebook bertanya kat acik,  acik kat mana club tebaik dan best di KL .. alamak tak tahulah .

 Pada zaman sekarang, cuba perhatikan, ramai muda mudi yang tidak segan silu mengaku dan menyatakan yang mereka ni pergi ke club. acik pun tertanya-tanya, club tu apa?

rupa-rupanya, club ni, zaman dulu-dulu orang panggil disko. nama baru dan nampak innocent nye adalah club.

boleh dikatakan 60% dari muda mudi yang acik jumpa, baik zaman university mahupun zaman pekerjaan ni, mengaku mmg pernah ke club, dan separuh dari mereka adalah pengunjung setia. serius... dah jadi macam trend. dan ada kawan acik ceritakan kat acik,siapa-siapa yang tak pernah pegi club ni, ketinggalan zaman..seolah-olah menyindir..tapi tak kisah dengan sindirian tu sebabrasa tak penting kot. Even acik nie jenis bersosial tapi tak adalah pergi tempat macm tu, Kalau tengok wayang, pergi mall acik layan tapi club say no to club.



Inilah puncanya bila tiada akidah Islam sekadar amalan..Lepas buat jahat  takpe leh taubat..Rasa-rasa ALLAH terima ke taubat kita bila berniat mcm tu?
 
Nyawa kita ni boleh di jangka ke bila akan dicabut?

Itulah dia bila tiada akidah.. Akidah ialah Yang takut pada ALLAH setiap masa..Sibuk dengan urusan Dunia.. Bila dah mengucap kalimah syadah.. mengucap sekadar di bibir saja..Maka segala perintah dan larangan ALLAH dianggapnya perkara remeh..~
 
Nauzubillah.. Moga2 kita dalam rahmatNya sentiasa..apa pendapat anda? acik rasakan ini bukan satu gejala yang sihat. apakah puncanya? bagaimana cara untuk mengatasi? how to say no to people yang baru-baru nak blajar pergi club?

Share this topic on Facebook

Catat Ulasan

2 Ulasan

TUNASYA berkata…
Setuju...
sekarang nie pergi club tue dah macam trend...
bangga boleh pergi club...
pastu post kat fb...
langsung takda rasa salah atau malu...
remaja zaman sekarang... *sigh*
Unknown berkata…
Dulu sebelum kawin ada sorg laki cintakan saya,,dia baik tapi suka pergi club..harus la kena reject...haha