Pengikut

Jumaat, 15 Mei 2015

Sudah Berusia Tetapi Belum Temui Jodoh ?


ehsan google 

Assalamualaikum

Ambil jubah selesai maka tunggu hari bersejarah nanti pada hari ahad untuk konvo nanti jadi kebetulan sempat berborak dengan rakan. Bertemu dengan senior acik. Biasalah kalau jumpa acik memang tak sah bercakap soal jodoh.

Tetiba kawan acik bersuara

Azmi : ishhh bosan kenapalah dengan diri aku selalu gagal dalam bercinta. Apahal nasib malang.

Acik : Tak baik cakap macam, mana ada nasib malang-malang semuanyakan Allah tetapkan , mungkin ada jodoh kau mungkin lambat.

Wani : aah tengok aku nie 2 kali putus tunang , tup tup kenal sebulan terus kawin .Perancangan Allah itu indah sabar Mi.

Azmi : umur aku dah tua, berapa kali bercinta tapi gagal semua.

Kak Zati : Sebab itu kamu kena betulkan niat , sebab apa bercinta nafsu atau ingin kawini dia kerana Allah. Dia yang di atas tahu niat kita.

Azmi : betul juga tu kak Zura, salah aku lebih kepada nak couple .Aku kena muhasabah diri.


Acik : ahh cara itu baru betul, buat solat taubat dan solat hajat. Allah kan Maha Mendengar bila kau benar-benar dah bersedia pastinya di temukan pada saat yang tepat dan keadaan yang tepat.

Azmi : Kak Zati, minta maaf nak tanya, macam mana akak boleh cool je walhal ramai orang cakap soal akak.

Kak Zati: mesti soal akak tak kawin lagi walaupun umur dah 34 ?

* tersenyum kak Zati



Wani: Akak, macam mana akak masih boleh tersenyum sedangkan umur akak makin bertambah tapi saya tengok akak tenang je walaupun takde lelaki di sisi akak?"

"Kalau saya ditempat akak, tak tahulah macam mana siang dan malam saya jika tiada lelaki yang sudi mencintai saya.."

Kak Zati : hanya mampu tersenyum.
Pejam mata.
Letakkan tangan dihati.
Akak yakin.

Saya ada ALLAH.

Mungkin masa saya untuk mencintai dan dicintai seseorang yang bernama Adam belum tiba. Mungkin saya masih belum sempurna untuk dijadikan kekasih halal buat seorang Adam.Saya ada ALLAH untuk menemani setiap kesunyian saya.

Saya harap kamu juga begitu.
Pesan saya,
Bangkitlah wahai wanita. Jangan sesekali tunjuk di depan semua orang kita lemah dan sedih jika tidak dimiliki sekarang. Jika hari ini Allah tak temukan kita dengan orang yang kita cinta, InsyaALLAH, ALLAH akan temukan kita dengan orang yang mencintai kita.Jika hari ini Allah tak temukan kita dengan orang yang kita sayang, InsyaALLAH moga Allah temukan kita dengan orang yang sayangkan kita.

Semuanya kuasa ALLAH.Percayalah..

JODOH ITU RAHSIA ALLAH ,JODOH PASTI BERTEMU.

Acik sangat kagum dengan Kak Zati , betul kata-katanya dan buatkan kami semua terdiam seketika.

Share This!


20 ulasan:

  1. Ya...jodoh tu rhsia Allah... Klu dh usaha.. Mka doa dan tawakl sja kpd Dia..

    BalasPadam
  2. wah entri... rasa terpanggil nak baca. malam tadi baru je baca entri dekat blog fevret. ni baca lagi pasal soal jodoh. sabar betul kak Zi. she's so strong sebab tu ALLAH kasi dugaan dekat Kak Zi macam tu. we have our own tests from ALLAH. kalau kuat, ALLAH kasi ganjaran kan.

    BalasPadam
  3. jodoh itu urusan Allah..setiap kita sudah ditentukan pasangannya yakin n tawakal saja.

    BalasPadam
  4. Seperti yang achik katakan kena perbanyakkan istighfar jiwa masih belum ada jodoh. Berdoa. Dan usaha sikit yang lain Allah tentukan

    BalasPadam
  5. Jodoh pertemuan, ajal dan maut tetap menjadi rahsia Allah.. teruslah kita berusaha dgn doa dan bertwakkal kepadaNya. Allah tidak sesekali akan menganiaya hamba2Nya..

    BalasPadam
  6. Moga Acik dapat jodoh yg baik Aamiin

    BalasPadam
  7. sememangnya jodoh itu rahsia Allah... semoga acik mendapat jodoh terbaik nanti...

    BalasPadam
  8. Kalau tidak di dunia..mungkin di akhirat kelak..jodoh itu menanti..

    BalasPadam
  9. jodoh itu rahsia allah swt

    BalasPadam
  10. jodoh, pertemuan ,hidup & mati itu rahsia & aturan Allah s.w.t
    Doa, doa & terus berdoa agar Allah pertemukan kita dengan sesorang yang boleh menyempurnakan hidup kita..insyALlah

    Jemput singgah ke blog saya:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com

    BalasPadam
  11. insya allah ada jodoh tu. cuma cpt atau lambat. yakin dgn allah

    BalasPadam
  12. pasal soal jodoh. tak siapa dpt tahu dgn jelas

    BalasPadam
  13. hai acik..khaty singgah sini..
    jodoh itu rahsia Allah s.w.t..indahnya jika kita memilikinya,tetapi jangan lah berduka jika saatnya belum tiba..

    BalasPadam
  14. Usia bukan penghalang, saya pun berkahwin diusia yang agak lewat juga..berdoa dan berusaha,pastinya dimakbulkan Allah..

    BalasPadam
  15. Jodoh itu aturan Allah, kita sebagai hambaNyapatut berusaha dan bertawak...seoga dipertemukan dengan jodoh yang baik

    BalasPadam
  16. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  17. salam siapa yg sudi berkenalan dgn sy sila pm wasap sy..01117912690

    BalasPadam
  18. salam siapa yg sudi berkenalan dgn sy sila pm wasap sy..01117912690

    BalasPadam
  19. salam siapa yg sudi berkenalan dgn sy ssila pm sy..01117912690

    BalasPadam
  20. KADANG-KADANG ORANG TAK FAHAM EMNGAPA KITA TAK KAHWIN LAGI... JODOH KAN ALLAH YANG TENTUKAN

    BalasPadam

Assalamualaikum
Sila Tinggalkan Sikit Kritikan Anda :)
Jom Ketahui Rahsia Rezeki Ramai Orang Tak Tahu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails