Pengikut

Ahad, 1 Mac 2015

10 Entri Paling Popular Bulan Februari


Assalamualaikum

Alhamdulilah sudah masuk bulan Mac, cepat betul masa berlalu. Sebelum itu, marilah berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw. Hari ini acik kongsikan kepada kamu semua 10 entri di blog acik yang mendapat hit tinggi sepanjang bulan februari yang telah berlalu.Setiap entri mendapat hit bulan februari , klik tajuk untuk membaca entri tersebut.


Minggu lepas powerbank acik hilang tak tahu mana pergi. Mulanya memang sedih sebab acik memang betul-betul memerlukannya tapi acik fikir itu bukan rezeki acik dan anggap ianya adalah kafarah dosa-dosa kecil yang acik lakukan.

Dan berita gembira acik dapatkan apabila tadi sahabat acik bagitahu bahawa ada naik notis pemberitahuan siapa ada hilang powerbank. Dan acik pergila moga-moga itu acik punya powerbank dan Alhamdulilah betul sekali itu acik punya.Mak ada bagi acik ayat jika barang yang hilang untuk acik baca. Alhamdulillah daripadanya Dia berikan dan darinya juga ia akan kembali. 


Dalam hidup ini kita memang ada hak untuk bercinta dengan siapa yang kita suka dan dia juga sukakan kita, kita punya hak untuk setia sehingga hujung nyawa untuk orang yang kita sayang, tak salah.Kita merancang dan Allah yang menentukan. Jodoh itu memang rahsia Allah semua orang katakan macam tu , tapi berapa ramai antara mereka yang percaya dan yakin dengan jodoh Allah ?






Beberapa hari ini acik di hujani persoalan untuk cepat cari jodoh dan pelbagai lagi. Jadi acik sebagai lelaki mengutara pendapat peribadi yang banyak kelemahan ini untuk kamu wanita di luar sana untuk cepat di pinang.

1.Menjaga Agamanya


"Bila Perempuan Merajuk" tulis tentang nie kerana penat dah nak menjawab soalan kawan-kawan.Kepada  yang lelaki tu sila ambil perhatian dan yang wanita itu boleh boleh ambil sebagai tauladan.

Pertama : Mintak Maaf Kepadanya


Dari benak hati yang dalam bertanya apa itu cinta ??? kenapa dengan cinta.? seseorang pernah berkata dengan acik "love is something easy to feel but difficult to define.Dasyatnya cinta, bila acik melihat ada manusia menagis kerana cinta, bergaduh, membunuh, kecewa , gembira dan semua perasan yang ada kerana cinta.


Ramai yang keliru, mengatakan kenapa bila buat solat istikarah tidak dapat petunjuk dan bila buat solat istikarah itu nampak wajah seseorang bersilih ganti ?


Sebelah meja sepasang mat saleh sedang makan. Pelik juga, mat saleh duk pandang je aku makan. Rasa janggal pun ada, aku ada buat salah ke? 

Tetiba-tiba...


Alhamdulilah acik baru selesai praktikal di Astro dan untuk diploma acik praktikal di Hicom Mercedes benz. Kadang ramai yang mengeluh kerja tak adalah, kerja banyak, kena buat remeh temeh dan sebagainya. Jadi nasihat acik kepada adik semua.

Kesembilan : Terdapat Ujian-Ujian Ketika Bertunang


Kalau kita orang melayu biasanya bertunang ini di mana ibu pihak lelaki datang ke rumah si perempuan untuk menyarungkan cincin mahupun memberi hadiah tanda persetujuaan kedua belah pihak.

Bilamana lelaki dan perempuan itu sudah bertunang maka ianya bukanlah tiket untuk melakukan sesuka hati.


Share This!


10 ulasan:

  1. Assalammualaikum... achik,

    entry-entry nie semua nyer best2 .. meletop. Mesti ramai yang cari...

    mselim3

    BalasPadam
  2. Salam Achik... popular yer entry tu semua... sumber informasi tu... lepas ni rajin lah orang datang membaca

    BalasPadam
  3. memang menarik entri yang menjadi pilihan ramai diblog ini

    BalasPadam
  4. N3 MENARIK MUDAH DIFAHAMI RAMAI YG MINAT MEMBACANYA....

    BalasPadam
  5. entry terbaik. suka bca entri blog acik. banyak kata2 yg berguna n boleh dmanfaatkn. :)

    BalasPadam
  6. Semoga segala perkongsian sentiasa membawa manfaat kebaikan buat semua... aamiin. Salam ceria bulan Mac Acik.. :)

    BalasPadam
  7. Nah entri hits di blog memang oshem betol lah dik..
    Tahniah ye dik

    BalasPadam
  8. Tahniah Acik, blog Acik banyak memberi manfaat pada semua orang.

    BalasPadam
  9. entry acik semuanya hot dan bermanfaat,,, keep blogging...

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah, moga terus maju ye acik. Jemputlah singgah blog akak juga ye. :)

    Blog Mama Hebat

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails